BIODATA HENRY ZACKERY - TAWARAN MENJADI EJEN FREEMASONS

Seperti yang saya janjikan dulu, saya akan berkongsikan sedikit pengalaman saya ditawarkan menjadi salah seorang ejen Freemasons, didalam pendedahan ini saya akan menapis banyak perkataan seperti nama dan sesuatu yang menunjukkan seseorang individu mahupun kumpulan, peralatan dan sebagainya yang boleh dikatakan sensitif oleh sesetengah pihak. Tujuan pendedahan ini hanyalah untuk saya berkongsi pengalaman. Kerana bagi saya ini agak menarik untuk dikongsikan bersama rakan-rakan.

Masih ingatkah anda laman sosial Myspace ? Bukan Myspace yang ada sekarang ye, Myspace yang lama dulu-dulu, yang boleh buat background sendiri, buat music background sendiri dan template design sendiri. Saya mula menggunakan Myspace zaman tingkatan dulu-dulu.Apa yang menariknya Myspace zaman dulu ialah kita boleh berhubung terus atau direct kepada seseorang artis kegemaran kita tanpa perlu ditapis atau dijawab oleh PA mereka. Antara artis Malaysia yang saya berhubung secara langsung dengannya ialah Radhi Khalid. Bukan seperti Myspace dan Facebook Page sekarang nie, peminat hanya boleh mendapat tahu aktiviti dari artis kegemaran mereka selepas mengLIKE page artis tersebut. Kalau boleh hantar mesej pun belum tentu mereka akan balas dan yang balas pun ialah PA mereka.

Ketika saya mengenal Myspace, saya juga meminati music keras atau lebih dikenali sebagai Hardcore Music. Hardcore pun banyak cabang juga tapi tak perlulah saya jelaskan cabangnya disini. Antara kumpulan music kegemaran saya ialah Bring Me The Horizon dan Eyes Set To Kill.





Bukan dua kumpulan nie je saya suka, banyak lagi tapi nie sebagai contoh. Kawan-kawan saya di Myspace dulu ialah seramai 15K lebih dan 90 % daripadanya adalah kumpulan-kumpulan seperti contoh yang saya berikan diatas. Saya juga akan mengkaji setiap lirik lagu yang mereka nyanyikan, tajuk lagu mereka, nama kumpulan mereka dan aktiviti mereka. Saya akan mengkaji dengan berhubung secara terus kepada kumpulan berkenaan atau melaui group peminat kumpulan tersebut. Saya juga pernah bertanyakan kepada Eyes Set To Kill " kenapa kumpulan awak tidak berapa dikenali ramai seperti BMTH sedangkan awak ada dua orang perempuan cantik ? " Dan jawapan mereka " Mungkin BMTH bernasib baik dan tangan ghaib mereka kuat. "

Setiap kali saya online Myspace saya akan bertanyakan khabar dan aktiviti mereka secara direct. Walaupun bukan semua tapi saya akan tanyakan kepada kumpulan kegemaran saya sahaja. Banyak juga mutual friends saya bersama kumpulan yang saya minati ini. Walaupun saya meminati jenis music dan kumpulan begini, saya masih menjaga bahan yang saya terima. Sekiranya agak melampau, saya akan jadikan ia sebagai rujukan sahaja dan bukan ikutan.

Sehinggalah pada suatu hari, saya mendapat mesej daripada satu kumpulan yang bernama ********** dari Australia. Mesej pertama ialah sesi berkenalan kerana saya dan dia banyak mutual friends. Saya mula menyelidik latar belakang kumpulan ini yang meletakkan gambar ****** ( seorang tokoh perjuangan dikenali dunia ) sebagai picture profile mereka. Lama-kelamaan kami menjadi rapat sehinggalah mereka menawarkan saya sesuatu.

Mereka menawarkan saya untuk menubuhkan satu kumpulan penyokong music mereka di Malaysia dan saya dilantik untuk menjadi ketua kumpulan tersebut. Saya disuruh mencari seberapa banyak pengikut yang boleh. Pada mulanya tiada apa yang mencurigakan, sehinggalah saya diberitahu oleh mereka bahawa mereka akan ke Malaysia untuk berjumpa dengan saya dan pengikut yang lain.

Sebelum mereka tiba di Malaysia, mereka sudah menyatakan perjumpaan akan diadakan di sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur. Dan mereka pun membuka belang mereka dengan menyatakan bahawa saya perlu mengajar pengikut saya berpakaian, cara *****, **** pada rantai, ucapan dan macam-macam lagi yang memang saya tahu itu ialah sebuah gerakan Freemasons. Mereka juga berjanji kepada saya yang segala kemahuan saya akan dipenuhi sekiranya kumpulan yang saya tubuhkan ini menjadi.

Hari ketibaan mereka semakin hampir, dan saya menghantar mesej kepada mereka bahawa saya menolak sebulat suara permintaan mereka. Saya katakan saya hanya akan menyokong music mereka tetapi bukan gerakan bawah tanah mereka. Saya tolak dengan cara baik dan mereka juga menerima tolakan saya dengan cara yang baik. Akhirnya saya tahu bahawa gerakan mereka berselindung disebalik kumpulan music yang mereka ingin tonjolkan.

Sehingga kini, saya sudah tidap dapat mengaksess akaun Myspace lama saya. Saya cuba mencari mereka dan kawan-kawan lain di Myspace yang baru nie tetapi gagal. Sekian terima kasih atas pembacaan anda, banyak lagi peristiwa lain yang berlaku tapi saya skip dan tapis supaya entry menjadi lebih pendek, ringkas dan padat. Terima kasih sekali lagi, Assalamualaikum 
Blog Henry Zackery a.k.a Rizal. Powered by Blogger.